Marhaban ya Ramadhan al-Mubarak

Sahabatku sekalian… Indah  kembali menyapa setelah beberapa hari sibuk dengan kerjaya yang disandang. Terima kasih kerana masih sudi menyerikan Taman Indahkasihku walau ia sepi dalam beberapa waktu. Semoga Allah SWT merahmati kalian semua.

1 RAMADHAN 1431H…. BULAN BARAKAH BULAN RAHMAT

Kerinduan setahun yang lalu setelah pemergiannya, cukup perit untuk dilupakan. Subhanallah…. dengan nafas yang masih bersisa nyaman, kita dikurniakan keelokan kehidupan. Dengan detakan jantung yang kukuh berdenyut tenang,  kita dapat menyambung hidup di bumi yang makmur. Dengan alir darah yang mengalir tiada hentian, kita bergerak menuju kehebatan hidup sebagai insan.

Dengan hangat mentari yang tetap berada dilaluan, kita dapat menikmati keindahan alam fauna dan flora dan dengan segala keajaiban yang dikurniakan Allah atas rasa kasih sayang-Nya, maka kita semua sebagai hamba yang memperhambakan diri (Ubudiyyah) kepadaNya dapat saling berhubung mesra, bersilaturahmi penuh akrab sebagai saudara seagama di serata jagat maya ini.


Dengan kehadiran bulan mubarak, bulan keberkatan dan penuh rahmat ini, INDAHKASIHKU ingin memohon kemaafan kepada sekalian sahabat yang mengenali dan bakal dikenali atas bicarawara Indah yang kurang manis, kurang enak dan kurang bahasanya. Sebelum permohonan kemaafan diberikan kepada Indah, terlebih dahulu Indah maafi dan halusi segala silap, khilaf dan salah sahabat sekalian.

Indah juga mengharapkan agar  amal ibadah dan amal jariah kita sepanjang  menyusuri Ramadhan yang mulia ini mendapat ganjaran seluas-luasnya dari Allah SWT.

SALAM RAMADHAN  DAN SALAM KEMAAFAN PENUH RENDAH HATI DARI INDAHKASIHKU.

Nukilan INDAHKASIHKU: 11 Ogos 2010 (RABU) -0745 PAGI


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA TULISANKU, MENGENALIKU DALAM CAHAYA SAMAR DAN AKU GEMBIRA MENJADI SAHABATMU.

52 thoughts on “Marhaban ya Ramadhan al-Mubarak

    • KaMay:
      Wah… sudah ada nama baru dan unik sekali.
      Senang menerima kunjungan Kamay sebelum berlibur.
      Selamat berpuasa juga dari Indah dan kemaafan dipohon bagi ketenangan jiwa di bulan barakah ini.
      Salam keindahan dalam beribadah dari Indahkasihku.😀

    • Waalaikum salaam Masdin.
      Amiin.. Ya Rabb.
      Selamat berpuasa dan mendapat barakah dari Allah atas segala amal di bulan rahmat ini. Terima kasih saudara Masdin kerana menghulurkan doa dari jauh di bulan mulia ini.
      Salam keindahan dari Indah.

    • Hi Denuzz Burung Hantu..
      Alhamdulillah… kesibukan menyita waktu untuk menyempat diri di maya. Hehehe.. terima kasih juga atas kerinduan pada tulisan Indah yang biasa-biasa aja nih. Tulisan Denuzz lagi mantap dan kreatif.😀

      Amiin… doa dan harapan yang cukup tinggi nilainya di sisi Allah SWT. Mudahan kita semua diredhai atas amal ibadah di bulan Ramadhan yang penuh barakah ini.
      Salam indah dari Indahkasihku.

    • Hai Rahad..
      Selamat menunaikan puasa juga dari Indah.
      Amiin.. mudahan kita semua mendapat keberkatan Allah SWT hendaknya.
      Terima kasih kerana menyapa di Taman Indahkasihku.
      Salam indah.

  1. Assalamualaikum IndahKasihku.
    Salam Ramadhan.
    Semoga Ramadhan ini akan membawa lebih kebahagiaan dan keceriaan dalam kehidupan kita.
    Masa yang baik dan tepat untuk kita umat Islam membuat refleksi diri dan memperbaiki segala kekurangan dan kecelaan.

    “Sesiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan maka akan diampunkan baginya dosanya yang telah lalu.” – Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Abu Daud, Nasai’e dan Baihaqi.

    TQ

    • Waalaikum salaam RasaHatiku
      Salam ramadhan kembali dan selamat berpuasa. Semoga ibadah kita dibarakahi Allah SWT. Pesan hadis yang cukup memberi kesedaranbuat kita melakukan banyak ibadah di bulan Ramadhan ini.

      Terima kasih kembali hadir berkunjung ke Taman Indahkasihku.
      Salam penuh indah selalu.😀

    • Hi Red:
      Terima kasih atas tukaran linknya. Link blog saudara sudah lama ditanam di Taman Teman Indahkasihku. Sila rujuk kalau berkenan dengan masukkan namanya. Mudahan terjalin persahabatan yang baik.

      Salam keindahan Ramadhan dari Indah.😀

  2. Assalamu’alaikum Indah lama tidak menyapa ada rasa rindu dihati.
    Mohon maaf juga ya Indah dengan hati yang bersih dan penuh keikhasan semoga kita dapat menunaikan ibadah puasa tahun ini sehingga dapat meraih hakekat puasa ramadhan yaitu taqwa…amin.

    • Waalaikum salaam Ummi:
      Terima kasih menyapa Indah yang tentunya juga rindukan Ummi di sana. Hanya media digital ini sahaja yang mampu menyatukan persahabatan ini.
      Sama-samalah kita saling bermaafan selagi nyawa masih dikandung badan.
      Selamat berpuasa mi.
      Salam keindahan buat Ummi.😀

  3. Alhamdulillah, telah Engkau sampaikan kami di Ramadhan yang mulia ini ya Allah, semoga tiada kusiakan rahmat Mu yang agung ini. Amin.
    Selamat menjalankan ibadah puasa dan juga ibadah lainnya, semoga Allah berkenan menerimanya, dan menjadi termasuk golongan muttaqin kita semuanya, amin.

    • Abi Sabila:
      Amiin… atas segala doa yang dikirimkan. Mudahan kita semua mendapat redha Allah dalam menjalani ibadah puasa dan ibadah lain. Hanya dengan menjunjung segala syariat Allah, kita memperolehi ganjaran yang besar di sisi-Nya.

      Salam Ramadhan yang penuh indah.

  4. subhanallahh…selalu gembira saya kalau mampir kesini…
    ada hawa bahagia dan senang cita menyemburat disini..
    puasanya juga pasti sangat menyenangkan ya indah…

    oiya…met ngabuburit yaaao

    • Alhamdulillah…. terima kasih saudara Elmoudy atas kata-kata penghargaan yang menyejukkan hati. Mudahan kita mendapat manfaat bersama. Insya Allah… Indah berharap puasa tahun ini akan lebih bermakna dengan banyaknya ibadah yang dilakukan dan sadaqah yang disebarkan. Harap saudara Elmoudy juga demikian.

      Salam keindahan Ramadhan dari Indah.

  5. Saya juga minta maaf, Indah. Mana tahu, ada pula kekhilafan saya selama ini. Moga saja Ramadhan ini mampu kita jalani dengan baik. Amal ibadah kita pun mendapat perkenan Tuhan untuk diterima-NYA. Amin…

    • Hai Khery:
      Indah juga begitu. Dimaaf dan maafi juga ya.
      Semoga dengan bermaafan kehidupan kita akan tenang dan selalu deredhai Allah swt. Amiin…. atas doanya. Mudahan Allah kabulkan.

      Terima kasih dari Indahkasihku.
      Salam keindahan ramadhan.😀

  6. Hai Bali Wedding:

    Terima kasih atas ucap selamat yang indah di atas.
    Indah juga memohon kemaafan yang sama atas setiap jalanan persahabatan yang terjalin selama di maya. Mudahan kita diampuni Allah. Amiin.

    Info tentang Bali sangat menggamit hati. Rupanya banyak tempat wisata yang menarik di sana ya. harap Indah akan dapat menjejak ke sana nanti.😀 Salam keindahan dari Indahkasihku.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s